Onderdelen van online marketing

Geen categorie 0 Reacties

De meeste mensen weten wel dat online marketing één van de belangrijkste onderdelen is van de manier waarop bedrijven tegenwoordig aan hun klanten komen, maar de meesten weten niet wat dat dan precies inhoudt. Online marketing bestaat uit een heleboel verschillende onderdelen. Daarvan zetten we in deze blog een aantal van de belangrijksten voor je op een rijtje, zodat je een idee krijgt van de manier waarop het werkt! Lees dus gauw door.

SEO

We beginnen met SEO. Hierbij wordt er gekeken naar de verschillende factoren die van invloed zijn op de plek waar een zoekresultaat wordt weergegeven in de organische zoekresultaten van Google. Bovenin staan altijd advertenties en dergelijken, maar daaronder komen de reguliere resultaten te staan. Met SEO wordt hier invloed op uitgeoefend en gekeken of er zo hoog mogelijk in die resultaten gekomen kan worden.

SEA

Wat is SEA? Dat is de kunst van het maken van de beste advertenties voor Google. De advertenties die bovenaan de zoekresultaten staan wanneer iemand ergens op zoekt, zoals hierboven kort werd beschreven, dat is waar SEA om draait. Omdat deze zo hoog worden weergegeven aan mensen die met hun zoekopdracht hun interesse kenbaar maken, zijn er hier goede resultaten mee te behalen!

E-mail

Ook e-mails zijn nog altijd een belangrijk onderdeel van online marketing, waarmee fantastische resultaten worden geboekt. Je kunt namelijk een profiel bouwen op basis van de interactie met iemand en diegene zijn emailadres. Zo weet je precies waar je bij diegene juist wel of niet mee aan hoeft te kloppen en kun je je marketing daar op afstemmen.

Social

Heel veel mensen maken gebruik van social media, waardoor je er goed kunt adverteren. Zeker omdat de meeste social media platformen een eigen advertentieomgeving hebben met veel doelgroepmogelijkheden zodat je opnieuw je marketing heel goed af kunt stemmen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *